Een zakelijke toepasbaarheid van social media
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een zakelijke toepasbaarheid van social media
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Door de toenemende populariteit en angst voor gemiste kansen zijn veel organisaties geneigd te starten met een beperkt inzicht in de verschillende social media doelen en mogelijkheden. Dit beperkte inzicht zorgt ervoor dat veel organisaties een valse start maken en daaarmee minder succesvol zullen zijn in hun social media gebruik. Voordat een organisatie kiest voor het inzetten van een bepaald social media netwerk, zal eerst nagedacht moeten worden met welk doel dit netwerk ingezet kan worden. Het maken van deze keuze is vaak lastig, omdat op zo’n moment de mogelijkheden nog niet geheel bekend zijn. Door een overvloed in aanbod van social media en de meekomende mogelijkheden is het voor een organisatie moeilijk te bepalen welke social media moet worden ingezet. Zelfs wanneer de doelen bekend zijn, is het door de vele mogelijkheden, vaak erg lastig om een keuze te maken uit de verschillende netwerken. Op zo’n moment ontstaat het gevaar dat gekozen wordt voor een social medium wat op dat moment erg populair of al bekend is binnen de organisatie, maar een minder goede aansluiting vind bij de doelen van gebruik.

Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Opleiding | Communication & Multimedia Design |
Instituut | CMI |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Nederlands |