De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een zakelijke toepasbaarheid van social media

Rechten:

Een zakelijke toepasbaarheid van social media

Rechten:

Samenvatting

Door de toenemende populariteit en angst voor gemiste kansen zijn veel organisaties geneigd te starten met een beperkt inzicht in de verschillende social media doelen en mogelijkheden. Dit beperkte inzicht zorgt ervoor dat veel organisaties een valse start maken en daaarmee minder succesvol zullen zijn in hun social media gebruik. Voordat een organisatie kiest voor het inzetten van een bepaald social media netwerk, zal eerst nagedacht moeten worden met welk doel dit netwerk ingezet kan worden. Het maken van deze keuze is vaak lastig, omdat op zo’n moment de mogelijkheden nog niet geheel bekend zijn. Door een overvloed in aanbod van social media en de meekomende mogelijkheden is het voor een organisatie moeilijk te bepalen welke social media moet worden ingezet. Zelfs wanneer de doelen bekend zijn, is het door de vele mogelijkheden, vaak erg lastig om een keuze te maken uit de verschillende netwerken. Op zo’n moment ontstaat het gevaar dat gekozen wordt voor een social medium wat op dat moment erg populair of al bekend is binnen de organisatie, maar een minder goede aansluiting vind bij de doelen van gebruik.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk