Iwishiwas - Post-Black Aesthetics, Post-Black or Post-colonial?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Iwishiwas - Post-Black Aesthetics, Post-Black or Post-colonial?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Iwishiwas is the name of the piece by Afro-German artist Philip Metz, a photograph and portrait of a “self” and certainly much more than a wish – it also represents a biographic document, that raises questions about our contemporary conditions of being-in-the-world as Black (1) subjects. The short agglutination iwishiwas (“Ich wünscht ich wär”) represents a longing to escape a current situation.
In this article I am discussing the parameters of how to approach contemporary Black artists in the diaspora. By doing so, I propose the term post-black as one way of describing a generation of artists, who deliver new ways of defining idea(s) of Blackness.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Creating 010 |
Datum | 2012-01-01 |
Type | Artikel |
Taal | Engels |