Projectlading in de Amsterdamse haven
de zoektocht naar kritische succesfactoren voor een haven als overslaglocatie van projectladingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Projectlading in de Amsterdamse haven
de zoektocht naar kritische succesfactoren voor een haven als overslaglocatie van projectladingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Haven Amsterdam wil zich minder kwetsbaar opstellen voor ontwikkelingen in de markt en conjuncturele schommelingen, onder andere door middel van het aantrekken van meer projectlading tevens creëert dit meer werkgelegenheid voor de haven. Projectlading wordt reeds infrequent behandeld maar het marktaandeel is zeer beperkt. Haven Amsterdam heeft echter geen goed inzicht in de markt en de eigen mogelijkheden ten aanzien van de overslag van projectlading hierdoor is binnen het havenbedrijf niet bekend welke factoren leiden tot succes, de zogenaamde kritische succesfactoren. Het doel is om te onderzoeken wat deze kritische succesfactoren zijn en op welke wijze Haven Amsterdam hierop moet inspelen om een marktaandeel van 2,5% te behalen. De centrale vraag voor dit onderzoek luidt als volgt: Welke kritische succesfactoren worden gesteld aan een haven als overslaglocatie voor projectlading en op welke wijze moet Haven Amsterdam hierop inspelen om meer marktaandeel te veroveren?

Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Opleiding | Commerciële Economie |
Instituut | COM |
Jaar | 2010 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Nederlands |