De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Engaging VondelCS

Rechten:

Engaging VondelCS

Rechten:

Samenvatting

VondelCS is een podium voor innovatiebrengers in media en cultuur. Dit doet VondelCS o.a. met het programma ‘Studio X’. Hierbij krijgen (nieuwe)
mediamakers de kans om hun concept te pitchen aan doorgewinterde mediaprofessionals. Als zij enthousiast zijn over het concept is de kans groot dat er een pilot van gemaakt wordt. Tevens geeft VondelCS elke week een andere kunstenaar letterlijk de ruimte en een
platform om te creëren en te experimenteren. VondelCS beschikt over diverse social mediakanalen. Hierbij wordt de doelgroep op de hoogte gehouden van de activiteiten, diverse evenementen rondom VondelCS en nieuws op het gebied van media, kunst en cultuur.
De kernwaarde die VondelCS uitdraagt ‘een podium bieden voor innovatiejagers in de media en cultuur’ is offline goed geregeld. Er worden exposities aangeboden, diverse workshops georganiseerd en iedere week wordt een innovatiejager gevraagd om in de Torenkamer plaats te nemen. De vraag vanuit VondelCS is hoe zij online hun doelgroep en talent kunnen samenbrengen en een podium kunnen bieden. Het doel van dit onderzoek is om een advies te geven over hoe VondelCS haar doelgroep en talent online kan samenbrengen en hen een podium aan kan bieden.
Vanuit de aanleiding van het onderzoek kan een doelstelling worden geformuleerd, deze luidt als volgt: ‘In opdracht van VondelCS wordt een adviesrapport geschreven over hoe VondelCS online haar doelgroep en talent kan samenbrengen en een podium aan hen kan bieden.’
Nadat de doelstelling geformuleerd is, kan ook de probleemstelling worden opgesteld. De probleemstelling luidt als volgt: ‘Wat motiveert de doelgroep van VondelCS om engaged te raken in een online community?’
Gebaseerd op de literatuurstudie wordt het conceptueel model van Fernandes en Remelhe (2016) gebruikt. Dit model richt zich op de motivaties van consumenten als drijfveren van engagement bij gemeenschappen (in het conceptueel verwoord als collaboratieve innovatie activiteiten).

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommerciële Economie
AfdelingFaculteit M&B
PartnersVondelCS
Datum2018-06-14
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk