De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Engaging the unengaged

Rechten:

Engaging the unengaged

Rechten:

Samenvatting

In deze afstudeerscriptie doet opdrachtnemer Britt Varkevisser een socialmediaonderzoek naar de online betrokkenheid van de organisatie met 18-26-jarigen. De probleemstelling van het onderzoek luidt: ‘’Hoe kan de organisatie met behulp van social media online betrokkenheid creëren met de doelgroep?’’ Uit campagne-evaluaties blijkt dat de organisatie geen tot weinig betrokkenheid heeft opgebouwd met de grootste socialmediadoelgroep (generatie Z). Onder online betrokkenheid wordt het liken van, delen van of reageren op een socialmediabericht verstaan. De organisatie wil de adolescenten van deze generatie als (potentiële) vaste klant binnenhalen, maar de huidige middelen slaan niet aan bij de doelgroep. Veel marketeers omschrijven generatie Z als de meest moeilijk te bereikbare generatie ooit, ook wel immuun voor marketinguitingen. De doelstelling van dit onderzoek luidt: ‘’Inzicht geven in de wensen, behoeften en het gedrag van de doelgroep ten aanzien van social media, teneinde een advies te geven over hoe online betrokkenheid kan worden gecreëerd.’’

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
AfdelingFaculteit M&B
Datum2018-08-13
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk