De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe lok je een succesvolle positionering uit de tent

Rechten:

Hoe lok je een succesvolle positionering uit de tent

Rechten:

Samenvatting

In opdracht van Ctoutvert, een Franse organisatie die samenwerkt met campings in Europa teneinde campingvakanties te verkopen aan kampeerders, voerde afstudeerder Mathieu van Leeuwen een positioneringsonderzoek uit. Het onderzoek heeft de 3C-theorie van Ohmae (1982) als basis. Hierbij dient de organisatie rekening te houden met drie aspecten: de succesfactoren van de organisatie of ‘corporation’, de positionering van de concurrentie of ‘competitors’ en de wensen en behoeften van de doelgroep of ‘customers’. Deze drie factoren moeten in evenwicht zijn voor een goede positionering. Met behulp van deze theorie stelde de opdrachtnemer drie hypothesen op om te toetsen tijdens het onderzoek.

OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
InstituutFaculteit M&B
Datum2018-08-13
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk