De waarde van overtuiging
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De waarde van overtuiging
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deze scriptie beschrijft het onderzoek naar hoe de vestiging Leiden van De Leeuw Groep makelaardij en financiële dienstverlening het marktaandeel kan terugwinnen. De concurrenten genereren steeds meer transacties, waardoor er voor De Leeuw nog maar weinig woningen over blijven om te verkopen. De aanleiding voor dit onderzoek is dat de vestiging Leiden van De Leeuw Groep minder presteert dan de andere vestigingen, te weten Katwijk en Rijnsburg. De vestiging Sassenheim loopt ook terug in het aantal transacties, maar dat is te verklaren. De doelstelling van het onderzoek is om de organisatie te adviseren hoe de vestiging Leiden het marktaandeel vergroot en welke communicatie(strategie) daarbij past. De doelgroep van het onderzoek bestaat uit vrouwen en mannen tussen de 30 en 40 jaar oud die hun woning nu of binnen een jaar willen verkopen in Leiden.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2020-08-17 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |