De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Digital advertising in de evenementenbranche

Open access

Rechten:

Digital advertising in de evenementenbranche

Open access

Rechten:

Samenvatting

PINO – voluit: PINO Evenementen & Congressen B.V. – zet zich middels communicatie, evenementen en congressen in voor diverse opdrachtgevers. Deze opdrachtgevers lopen uiteen van Rijkswaterstaat tot LEGO World en van Happinez Festival tot Adformatie. Adformatie is marktleider in marketing-­‐ en communicatie uitgaven en tevens een van de grotere opdrachtgevers waar PINO nauw mee samenwerkt onder de noemer Adformatie Events. Samen zetten zij zich in voor de organisatie van evenementen voor marketing-­‐ en communicatieprofessionals. PINO is naast de projectorganisatie verantwoordelijk voor de bezoekerswerving en marketing voor de evenementen van Adformatie.
De uitputting van de eigen database en communicatiekanalen van Adformatie vormt een probleem voor de bezoekerswerving van haar producties. Het zoeken naar aanvulling op de owned media communicatiemethodes en –kanalen is dus gewenst. PINO ziet kansen in de inzet van digital advertising. Digital advertising – ook wel internet advertising, online advertising of webvertising genoemd – staat volgens Harker (2008) voor commerciële content op het internet (advertenties), gemaakt om consumenten te informeren over producten/diensten.
Bovenstaande leidt tot de volgende doelstelling: ‘Inzicht verkrijgen in de mogelijkheden die digital advertising kan bieden bij het creëren van een additioneel bereik (paid), ten einde een advies te leveren aan PINO op welke manier ze deze informatie in kunnen zetten om bij de bezoekerswerving van Adformatie evenementen minder afhankelijk te zijn van de eigen (owned) communicatiemethodes en –kanalen.’
Het advies zal gepresenteerd worden als een werkwijze voor de inzet van digital advertising. Dit format kan naderhand dienen als leidraad voor de inzet van digital advertising voor verschillende Adformatie evenementen.
Het geschetste probleem en de behoeften van PINO die hieruit voortkomen hebben geleid tot de volgende centrale onderzoeksvraag voor dit onderzoek: ‘Welke vormen van digital advertising zijn het meest effectief voor PINO bij de bezoekerswerving en marketing voor de producties voor Adformatie?’

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommerciële Economie
AfdelingFaculteit M&B
PartnerPINO Evenementen & Congressen BV
Datum2018-06-14
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk