Passende competenties voor passend onderwijs
Onderzoek naar competenties in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Passende competenties voor passend onderwijs
Onderzoek naar competenties in het basisonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De hoofdvraag van het hier gerapporteerde onderzoek luidt: Hoe kunnen leerkrachten qua competenties optimaal worden voorbereid op passend onderwijs?
Daarbij zijn de volgende drie deelvragen onderscheiden:
• Welke competenties hebben leerkrachten in het basisonderwijs nodig voor passend onderwijs en in welke mate beschikken zij daarover?
• Hoe werken basisscholen aan het verbeteren van de competenties in verband met passend onderwijs en welke vormen van aanpak zijn succesvol?
• Welke randvoorwaarden zijn van belang bij het verbeteren van de competenties in verband met passend onderwijs?
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Afdeling | Faculteit Educatie |
Lectoraat | Passend Onderwijs/Inclusive Education |
Jaar | 2015 |
Type | Rapport |
ISBN | 978–90–5554–479–0 |
Taal | Nederlands |