De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Maxlead gaat een stap verder

Een uitbreiding op het bestaande dienstenpakket

Rechten:

Maxlead gaat een stap verder

Een uitbreiding op het bestaande dienstenpakket

Rechten:

Samenvatting

Maxlead is in 2002 opgericht door de huidige algemeen directeur en eigenaar Rob Steenbrink. Zo groeide Maxlead binnen enkele jaren van een klein bureau, dat zich specialiseerde in betaald adverteren, uit naar het grootste onafhankelijke online marketing bureau in de Benelux. Momenteel telt Maxlead zo’n 90 consultants. Het grootste deel hiervan bevindt zich in Oegstgeest, waar Maxlead sinds 2014 gehuisvest is. Sinds 2016 heeft Maxlead haar eigen Analytics support center in Slowakije genaamd DASE. Daarnaast heeft Maxlead een klein kantoor in Amerika en in Mexico, van waaruit voornamelijk internationale klanten worden beheerd en nieuwe markten worden verkend.
Maxlead streeft ernaar om een full-service online marketing bureau te worden en tegelijkertijd onafhankelijk te blijven. Dit betekent dat er geen vaste samenwerkingen zijn met andere bureaus. Om een full-service online marketing bureau te worden, dient de organisatie continu zichzelf en het aanbod van diensten te ontwikkelen. Waar vraag naar nieuwe diensten ontstaat, staat Maxlead vooraan om te leren en innoveren.
Recentelijk is de vraag vanuit enkele consultants ontstaan of er een dienstuitbreiding op het huidige dienstenpakket van Maxlead kan komen. Deze dienstuitbreiding is de begeleiding bij het bouwen van nieuwe websites van klanten. Dit met als doel om tijdens de bouw van een website mee te kunnen denken en invloed uit te kunnen oefenen op de techniek en invulling van de website. Zodoende heeft Maxlead een manier om in een vroeg stadium potentiële problemen te voorkomen en is de mogelijkheid aanwezig om op verschillende momenten met verschillende disciplines van online marketing aan te haken. Hierdoor kan Maxlead extra diensten verkopen aan de klant of eventuele toekomstige problemen in een vroeg stadium voorkomen. Het gaat hier dus om een implementatieonderzoek om te kijken hoe deze nieuwe dienst het beste geïmplementeerd kan worden en of dit volgens de theorie haalbaar is, om vervolgens een implementatieplan te schrijven voor deze nieuwe dienst.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommerciële Economie
AfdelingFaculteit M&B
PartnersMaxlead Online Marketing
Datum2018-06-14
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk