Een bloemenparadijs voor kinderen
Slimmere symboliek, gedrag & communicatie voor een kindvriendelijker imagoWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een bloemenparadijs voor kinderen
Slimmere symboliek, gedrag & communicatie voor een kindvriendelijker imagoWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Keukenhof presenteert zich als het mooiste lentepark van de wereld en richt zich op verschillende doelgroepen. Echter, blijkt dat de doelgroep: ‘’gezinnen met jonge kinderen’’ achter blijft. Het probleem zit hem vooral in het feit dat ouders denken dat er niet veel voor kinderen te doen is of ouders denken dat kinderen het niet leuk vinden. Maar het blijkt dat als ouders eenmaal bij Keukenhof zijn, zij zien hoe leuk hun kinderen het park vinden. De centrale vraag van dit onderzoekt luidt daarom: ‘’Hoe kan Keukenhof haar kindvriendelijke identiteit beter tot uitdrukking laten komen in haar imago?’’ Het doel is inzicht krijgen in de wensen en behoeften qua houding, symboliek en communicatie van gezinnen met jonge kinderen teneinde een advies voor een promotieplan op te leveren aan Keukenhof. De theorie die de basis vormt voor dit onderzoek is de Corporate Identity Mix van Birkigt en Stadler. In hun theorie zeggen zij dat er een verschil zit in hoe een organisatie zichzelf ziet en hoe anderen de organisatie zien. Drie elementen zijn het belangrijkst om je imago goed naar buiten te brengen namelijk: communicatie, gedrag en symboliek. Deskresearch en kwalitatief onderzoek zijn de onderdelen in de methodologie. Met fieldresearch zijn er twaalf respondenten geïnterviewd, met name de doelgroep en ook twee medewerkers van Keukenhof. De doelgroep ‘’gezinnen met jonge kinderen’’ kunnen het best hun wensen en behoeften vertellen met betrekking tot de kindvriendelijkheid van het park. Verder toetst de onderzoeker drie hypotheses, welke betrekking hebben op het model van Birkigt en Stadler.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Partner | Keukenhof |
Datum | 2017-08-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |