Een kloppende YouTube-strategie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een kloppende YouTube-strategie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek is uitgevoerd voor de Nederlandse Hartstichting, een non-profitorganisatie die strijdt om hart- en vaatziekten te voorkomen en verslaan. De stichting herpositioneerde zich in 2017, om een jongere doelgroep aan te trekken. De huidige doelgroep vergrijst namelijk. Met de positionering wil de organisatie betrokkenheid vergroten. Zo ook op social media. Die betrokkenheid blijft op het YouTube-kanaal achter. De Hartstichting ziet kansen op dit kanaal, maar weet niet hoe de behoeften via dit medium te vervullen zijn om betrokkenheid te vergroten. Het doel van dit onderzoek is om de behoeften van een jongere doelgroep ten aanzien van dit kanaal in kaart te brengen.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Partner | Nederlandse Hartstichting |
Datum | 2018-08-13 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |