De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Afstudeeronderzoek naar een positionering voor ...

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Afstudeeronderzoek naar een positionering voor ...

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het aantal transacties op de woningmarkt is in drie jaar tijd gehalveerd en het aantal makelaars is daarbij gelijk gebleven. De balans tussen vraag en aanbod is hierdoor verdwenen en de concurrentie gestegen. Het gevolg is dat ... een krimping in de portefeuille meemaakt en de omzet van de
organisatie sterk daalt. De organisatie wil zich onderscheiden van de concurrentie om meer op te vallen en de omzet te vergroten. De opdrachtgever wil onderzoeken hoe dit mogelijk is. Relevante theorieën zijn afkomstig van Ries & Trout (1981), Kotler (2003), Aaker (1991), Hamel & Prahalad (1990), Porter (1985) en Treacy & Wiersema (1995). De centrale theorie in dit onderzoek is het 3C-model van Ohmae (1982). Aan de hand van deze theorie zijn de hypothesen opgesteld die verwachtingen omschrijven met betrekking tot de positionering op basis van de drie elementen uit de centrale theorie: sterke punten van de organisatie, klantbehoeften en sterke punten van de concurrentie. De resultaten zijn door middel van deskresearch en fieldresearch tot stand gekomen. Voor dit onderzoek zijn interviews afgenomen bij 17 respondenten bestaand uit potentiële en bestaande klanten.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
AfdelingFaculteit M&B
Datum2018-12-14
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk