De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ontwerpen en testen van de leerpraktijk ‘Lesgeven met blended learning’ op de lerarenopleiding Exact van de Hogeschool Utrecht

ontwerpgericht onderzoek naar een onderwijsontwerp

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Ontwerpen en testen van de leerpraktijk ‘Lesgeven met blended learning’ op de lerarenopleiding Exact van de Hogeschool Utrecht

ontwerpgericht onderzoek naar een onderwijsontwerp

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het ontwerpen van onderwijs op basis van blended learning is op de bachelor lerarenopleidingen van de Hogeschool Utrecht (Faculteit Educatie) een belangrijke innovatie. Beleid geeft daarvoor de volgende argumenten: (1) de veranderende visie op klassikaal onderwijs, (2) de verschuiving van de rol van de docent naar coach/begeleider, (3) beschikbaarheid van bronmateriaal via internet en (4) het inspelen op marktwerking bij onderwijsaanbieders (Koot, 2013). Deze innovatie vormde de aanleiding voor dit onderzoek waarbij het doel is om kenmerken te formuleren van een onderwijsontwerp met blended learning. Daartoe werd een ontwerp gemaakt en getest op basis van de volgende onderzoeksvraag: Wat zijn de kenmerken van een getest ontwerp van de leerpraktijk ‘Lesgeven met blended learning’ voor de Bachelor Lerarenopleiding Exact van Hogeschool Utrecht, als het leren optimaal wordt ondersteund door blended learning, binnen de gestelde randvoorwaarden en ontwerpeisen?

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingArchimedes
Jaar2014
TypeMasterscriptie
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk