De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

E-Commerce Fashion

E-Fashion 2013

Rechten:

E-Commerce Fashion

E-Fashion 2013

Rechten:

Samenvatting

Tegenwoordig kopen steeds meer mensen hun kleding online. Door dit succes neemt ook het aanbod van online retailers toe. Naast de toenemende concurrentie online, nemen ook de verwachtingen van fashion shoppers toe. Experius wil voor haar klanten onderscheidende e-commerce oplossingen kunnen leveren, waarmee de online concurrentie kan worden aangegaan en aan de behoeften van fashion shoppers wordt voldaan. Om dit waar te maken is het voor Experius belangrijk met innovatieve trends en ontwikkelingen mee te gaan. Door hier op in te spelen, komen we bij het achterliggende doel van Experius, het zichzelf onderscheiden van andere e-commerce partijen en grotere klanten aantrekken. Om tot een goed advies te komen voor Experius is de volgende hoofdvraag opgesteld; 'Hoe kan Experius succesvolle e-commerce belevingen creëren voor haar klanten in de business to consumer fashion branche, waarmee zij de toenemende online concurrentie kunnen aangaan?' Hiervoor is het nodig om de fashion e-commerce wereld in te duiken. In het onderzoek wordt ingegaan op de succesfactoren van een fashion shop. Er wordt gekeken naar de doelgroep, de fashion shoppers, en naar de verwachtingen die zij hebben van fashion shops en het gebruik van mobiel en tablet. Daarnaast wordt er gekeken naar grote fashion shops die voorliggen in de markt, wat doen zij om onderscheidend te blijven? Er is gekeken naar de wensen van fashion shops en er is een lijst met interessante fashion shops gecreëerd voor Experius. Er is gekeken naar de concurrenten van Experius, om op deze manier de kansen voor Experius te ontdekken. Om tot een driedimensionaal onderzoek te komen, is er naast de fashion shopper en de webshop owners ook naar Experius zelf gekeken. Om daadwerkelijk tot een succesvol concept te komen, dat Experius tot een onderscheidende positie in de markt kan brengen, is er gekeken naar de verkoopbaarheid. Er is een salestool ontwikkeld, waarmee Experius salesgesprekken in kan gaan. Uit het onderzoek zijn inzichten en guiding principles gekomen. Op basis van deze inzichten en guiding principles is de tablet solution gecreëerd. Deze voldoet aan de wensen en behoeften van de fashion shoppers, heeft een meerwaarde voor fashion shops en is als verkooptool gepresenteerd voor Experius om de markt mee in te treden. In deze salestool staan de voordelen voor fashion shops centraal.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunication and Multi Media Design
InstituutCommunicatie
PartnersExperius, Utrecht
Datum2013-06-09
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk