Tolken voor kinderen als specialisatie
interpreting for children is not easier - it is just very different (Schick, 2001)Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Tolken voor kinderen als specialisatie
interpreting for children is not easier - it is just very different (Schick, 2001)Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek wordt gekeken welke tolktechnische verschillen bestaan tussen tolken voor kinderen en tolken voor volwassenen. In hoofdstuk 2 wordt een theoretische onderbouwing geschetst naar aanleiding van het literatuuronderzoek dat ik heb gedaan voorafgaand aan het onderzoek. In dit hoofdstuk komt theorie over gebarentalen en taalverwerving van dove kinderen aan bod. Ook wordt er informatie gegeven over tolken voor dove kinderen en tolken in het onderwijs. Vervolgens staat in hoofdstuk 3 de onderzoeksmethode beschreven en worden de onderdelen van het onderzoek toegelicht. In hoofdstuk 4 worden de resultaten gepresenteerd en ten slotte worden er in hoofdstuk 5 conclusies getrokken, punten van discussie opgesteld en aanbevelingen gedaan.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Gebaren, Taal en Dovenstudies |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |