Wereldfeest Utrecht. "Samen sterk" - door middel van sponsoring succesvol samenwerken
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wereldfeest Utrecht. "Samen sterk" - door middel van sponsoring succesvol samenwerken
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Stichting Wereldfeest organiseert jaarlijks het Wereldfeest Utrecht (Wereldfeest). Binnen de organisatie van het Wereldfeest lukt het niet om structureel nieuwe sponsors te werven. Het gevolg is dat het overgrote deel van het budget moet komen uit fondsen en subsidies. Reden voor een nieuwe aanpak van de sponsorwerving. Met deze nieuwe aanpak wil het Wereldfeest het aandeel sponsoring verhogen van elf naar 25 procent van het totale budget. Het Wereldfeest heeft grote ambities voor de komende jaren. Sponsoring kan een bijdrage leveren aan deze ambities door draagvlak te creëren bij het bedrijfsleven, zodat het budget vergroot kan worden voor de uitvoering van de plannen. Door middel van zowel kwalitatief-, kwantitatief- als literatuuronderzoek heb ik mij verdiept in het Wereldfeest, het sponsorbeleid van het Wereldfeest en sponsoring in het algemeen. Op basis van dit onderzoek formuleer ik een advies voor het sponsorbeleid van het Wereldfeest.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Communicatiemanagement |
Afdeling | Communicatie |
Partner | Explorama Communicatie & organisatie |
Datum | 2010-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |