De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De afstudeeropdracht is uitgevoerd in opdracht van de gemeente Oudewater. Zij beschikt over een 13 jaar oude telefooncentrale. Deze centrale ondervindt veel technische mankementen en vereist veel technische kennis om te beheren. De gemeente Oudewater wil daarom een nieuwe centrale en geeft hierbij de voorkeur aan een VoIP oplossing. Hier is een onderzoek over gedaan en een advies geschreven.

Voorafgaand aan het onderzoek is de huidige situatie onderzocht en beschreven en heeft de afstudeerder kennis opgedaan over het onderwerp. Het onderzoek bestaat uit een technisch gedeelte en een vergelijking van de oplossingsmogelijkheden. Bij de oplossingsmogelijkheden zijn de onderwerpen techniek, beheer, consequenties en kosten onderzocht. Deze zijn daarna in een vergelijkingsschema samengevoegd en beoordeeld met een score. Aan de hand van het onderzoek is een adviesrapport geschreven waarin een leverancier en oplossing wordt geadviseerd. Ter afsluiting van het advies worden er conclusies getrokken en aanbevelingen gedaan over de te nemen vervolgstappen.

De scriptie bevat een deel van dit onderzoek en advies en wordt vooraf gegaan aan een uitgebreide beschrijving van de opdracht. De scriptie wordt afgesloten met een evaluatie van het afstudeer project.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingSysteembeheer
AfdelingICT
Datum2010-12-10
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk