Project 2 A9 Raasdorp-Badhoevedorp, Fasering van het 3-1 systeem
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Project 2 A9 Raasdorp-Badhoevedorp, Fasering van het 3-1 systeem
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In het kader van het verbeteren van het Nederlandse hoofdwegennet heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat diverse spoedpakketten opgesteld. 30 Knelpunten verspreid over Nederland zijn opgedeeld in 16 projecten. Deze 16 projecten vormen samen 6 spoedpakketten. Een van deze spoedpakketten is het Spoedaanpak Wegen Pakket A, het zogeheten SAABA-A project. Het SAABA-A project, wat staat voor Spoed Aanpak Alkmaar Badhoevedorp Amstel pakket A, is opgedeeld in drie deelprojecten. Dit rapport zal zich richten op één van de drie projecten van het SAABA-A project, namelijk project 2.
In de huidige situatie heeft het traject 2x2 rijstroken plus een vluchtstrook. Ook bevat het traject een toe- en afrit, een aantal weefvakken en een vijftal kunstwerken. De gewenste situatie is 2x2 rijstroken met een spitsstrook op de hoofdrijbaan richting Raasdorp. Dit betekent dat de belijning moet worden aangepast, maar ook zullen werkzaamheden aan de kunstwerken en geluidsschermen moeten plaats vinden evenals het verleggen de toe- en afrit en weefvakken. Alle werkzaamheden bij elkaar zullen in een korte periode moeten worden gerealiseerd waarbij de verkeershinder zo minimaal mogelijk wordt gehouden.
De doelstelling van dit rapport is te komen tot een aanbeveling van de fasering en planning op basis van de vooraf gestelde criteria.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Civiele Techniek |
Afdeling | Gebouwde Omgeving |
Datum | 2010-06-07 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |