International classroom: In de klas internationaliseren
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
International classroom: In de klas internationaliseren
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Hoe krijg je een internationaal perspectief op je toekomstige beroep, als je niet tijdens je studie naar het buitenland gaat? Door lessen te volgen samen met studenten van partneruniversiteiten. Deze zogenoemde international classroom heeft drie aandachtspunten: de passende lesmethode, de differentiatie in voorkennis en de interculturele sensitiviteit.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Sociale Innovatie |
Lectoraat | Participatie en Stedelijke Ontwikkeling |
Gepubliceerd in | Vakblad Sociaal Werk Bohn Stafleu van Loghum, Vol. 18, Uitgave: 3, Pagina's: 19-20 |
Jaar | 2017 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |