De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Events, echte breinbrekers?

Hoe High Profile haar kennisplatform kan vergroten door haar evenementen strategisch in te zetten en de effecten ervan te meten.

Rechten:

Events, echte breinbrekers?

Hoe High Profile haar kennisplatform kan vergroten door haar evenementen strategisch in te zetten en de effecten ervan te meten.

Rechten:

Samenvatting

In dit rapport is te lezen wat de huidige evenementen van High Profile bijdragen aan het imago van High Profile en wat High Profile aanvullend kan organiseren om als hét kennisplatform in de branche te worden gezien. Daarnaast wordt in dit rapport antwoord gegeven op de vraag hoe de accountability van evenementen gemeten kan worden en hoe men evenementen strategisch in kan zetten. High Profile zou als eerste een eventstrategie op moeten zetten. Deze eventstrategie zou binnen de complete communicatiemix moeten worden opgenomen, maar wel in de lijn hiervan liggen. Door dit als basis voor alle evenementen in te stellen, kan de accountability van de evenementen vastgesteld worden. Door middel van bereikdoelen, procesdoelen en effectdoelen kunnen de effecten van de evenementen duidelijk gemaakt worden. De Gouden Giraffe bezit een meerwaarde voor High Profile. Op dit moment is de meerwaarde niet in materiële opbrengsten uit te drukken, maar de immateriële opbrengsten zijn groot. Het is te adviseren dat High Profile de organisator van de Gouden Giraffe blijft. Het evenement is op dit moment op de juiste weg, het wordt in de juiste vorm georganiseerd. De Gouden Giraffe wordt gezien als een goede manier voor High Profile om haar relaties te onderhouden en is een relatief goedkoop evenement. Het New Media Congres zou georganiseerd moeten blijven worden door High Profile. Echter is het aan te raden om een aantal veranderingen in dit evenement door te voeren: het verschuiven van het onderwerp van nieuwe media naar social media en online marketing. Inhoudelijk zou het congres praktischer ingericht moeten worden, zodat deelnemers in één dag leren hoe zij de gehoorde informatie kunnen toepassen op hun eigen organisatie en evenementen. Daarnaast heeft High Profile als doelstelling om het congres minstens kostendekkend te organiseren. De editie van 2009 was niet geheel kostendekkend. De volgende editie van het congres zou daarom kostendekkend en wellicht winstgevend moeten zijn. High Profile kan een aantal aanvullende evenementen organiseren om de functie van kennisplatform uit te breiden. Zo is het aan te raden een aantal kleinere events te organiseren, passende binnen de evenementenstrategie. De onderwerpen die tijdens deze events centraal kunnen staan zijn: creatief en out of the box leren denken, hoe social media in te zetten bij kleinschalige evenementen en netwerkgelegenheid. Daarnaast is er behoefte aan een denktank: een groep met professionals uit de evenementenbranche die samenkomt om te brainstormen en vragen van studenten te beantwoorden. Het is te adviseren dat High Profile hierin een faciliterende rol speelt. De evenementen die High Profile organiseert, zouden moeten worden aangepast naar een model waarbij de toekomstige bezoeker kan meedenken over de invulling van de inhoud van het evenement.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
PartnersHigh Profile
Datum2010-06-07
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk