Key success factors for brand orientation in Dutch hospitals
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Key success factors for brand orientation in Dutch hospitals
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
he reorientation of the public sector along market lines has led to the paradigm of New Public Management (NPM): the assumption that the public sector can be improved by management principles and techniques traditionally associated with the private sector. However, market orientation has also become associated with a number of problems, particularly in the public sector. Recent literature suggests that brand orientation can serve as an alternative to market orientation. Our chapter reviews the concept of brand orientation in the healthcare sector, the extent to which Dutch hospitals are currently managed as brands and the key issues in implementing brand management principles in Dutch hospitals.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Innovatie en Business |
Kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve Stad | |
Kenniscentrum Digital Business & Media | |
Lectoraat | Marketing en Customer Experience |
Gepubliceerd in | Rediscovering the Essentiality of Marketing Academy of Marketing Science, Pagina's: 385-391 |
Datum | 2016-06-28 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Engels |