Ten tijde van verandering.
Onderzoeksrapport in opdracht van Agis Zorgverzekeringen.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Ten tijde van verandering.
Onderzoeksrapport in opdracht van Agis Zorgverzekeringen.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Agis Zorgverzekeringen is in 2007 gefuseerd met Achmea. Het laatste jaar is de daadwerkelijke integratie versneld uitgevoerd en hierover is veel gecommuniceerd naar de medewerkers. De organisatie wil graag antwoord op de volgende vragen: Welke uitingen zijn dit geweest en heeft dit bijgedragen aan een goede informatievoorziening over de
integratie aan de medewerkers? Het doel van het onderzoek is ontdekken of de gebruikte interne communicatie-uitingen positief bijdroegen aan de informatievoorziening over de integratie van de twee
organisaties aan Agismedewerkers. Daarnaast is het belangrijk om te weten wat deze medewerkers vinden van de frequentie, de middelen en de inhoud van de communicatie. Hiermee kan geëvalueerd worden wat er op de juiste manier is ingezet en wat er juist verbeterd kan worden. Ik heb een enquête opgesteld en deze vragenlijst face-to-face afgenomen bij Agismedewerkers van de hoofdlocatie in Amersfoort. Ik ben bij koffieautomaten op verschillende afdelingen gaan staan. Hier interviewde ik - gewapend met een pak koeken - medewerkers op een spontane en informele manier. Deze antwoorden heb ik uitgewerkt en geanalyseerd waarna ik tot verschillende conclusies en aannames kwam.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Bedrijfscommunicatie |
Afdeling | Communicatie |
Datum | 2011-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |