De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Stoere wijven.

Alta - Creatieve marketingcommunicatie.

Rechten:

Stoere wijven.

Alta - Creatieve marketingcommunicatie.

Rechten:

Samenvatting

Mijn interesse in het fenomeen netwerken en de bijbehorende Business Clubs, is aanleiding geweest tot het schrijven van dit afstudeerrapport. Bij de start heb ik de volgende doelstelling geformuleerd: 'Binnen mijn stageperiode - bij Alta - ga ik onderzoeken hoe de huidige netwerkmodellen voor vrouwen verder doorontwikkeld kunnen worden om zo meer onderscheid en/of meerwaarde te creëren ten opzichte van bestaande modellen. Aan de hand van mijn conclusies verkrijgt Alta inzicht op de huidige netwerkmodellen en hoe zij deze beter kunnen doorontwikkelen'. Om inzicht te verkrijgen in de bestaande netwerken c.q. Business Clubs voor vrouwen is er allereerst deskresearch verricht. Bij het vergelijken van de bestaande Business Clubs voor Topvrouwen, middels een positioneringsmatrix, bleek al snel dat de meeste Business Clubs veel op elkaar lijken. Ze bevinden zich allemaal op het sociale vlak. Daarnaast werd mij door het lezen van artikelen, columns en voorgaande onderzoeken duidelijk dat de carrière van vrouwen zeker in de belangstelling staat. Vanuit de hierboven genoemde doelstelling, is de volgende [probleem-]stelling naar voren gekomen; 'Netwerk c.q. Business Clubs voor vrouwen geven geen voldoening aan topvrouwen en potentials.' Deze doelstelling en probleemstelling worden beantwoord aan de hand van de volgende onderzoeksvragen: (1)Is er behoefte aan andere manieren van netwerken onder Topvrouwen en High Potentials? (2) Wat zoeken Topvrouwen en High Potentials in een netwerk of Business Club? (3) Waar hebben Topvrouwen en High Potentials behoefte aan? (4)Waar liggen de interesses van Topvrouwen en High Potentials?
Om deze onderzoeksvragen te kunnen beantwoorden is er zowel deskresearch als kwantitatief onderzoek onder 110 Topvrouwen en 28 High Potentials verricht. Het onderzoek onder Topvrouwen is 90% betrouwbaar, met een afwijking van 8%. Het mini-onderzoek onder de High Potentials is bedoeld ter toetsing en onderbouwing van de uitkomsten van mijn onderzoek onder Topvrouwen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
PartnersAlta. Creatieve Marketingcomunicatie
Datum2010-06-07
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk