Van fictie naar feit. Een onderzoek naar de invloed van science-fiction op communicatie door middel van beeld.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Van fictie naar feit. Een onderzoek naar de invloed van science-fiction op communicatie door middel van beeld.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deze scriptie bevat een onderzoek naar de invloed die science-fiction heeft gehad op de communicatie door middel van beeld. Hiervoor is een kwalitatief onderzoek gedaan in literatuur, films, televisieseries en toekomstvisies van (commerciële) bedrijven. Verschillende vormen van communicatie door middel van beeld zijn geanalyseerd. Op basis hiervan is beoordeeld welke invloed science-fiction heeft gehad.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Digitale Communicatie |
Afdeling | Communicatie |
Partner | Crossmedialab; Project: History of the Future |
Datum | 2010-06-11 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |