De gevolgen van onbemand verladen
De gevolgen van onbemand verladen
Samenvatting
Bij projecten uit het verleden is gebleken dat na inbedrijfname de kennis van de
nieuwe installatie te kort schoot. Bij het project onbemand verladen is dit zeer
onwenselijk omdat de verstoringen aan een verlaadinstallatie direct gevolgen
heeft voor de klant. Ook de korte inbedrijfname tijd van maar twee dagen was
voor de projectgroep een reden om bij dit project vooraf de kennis van de
nieuwe installatie op niveau te krijgen.
De opzet van de scriptie is het in kaart brengen van de problemen die
voortvloeien uit de geautomatiseerde autoverlading op zowel het technisch vlak
als op bedienings gemak voor zowel IJmuiden als Rotterdam. De scriptie zal na
afloop van het afstuderen als handleiding kunnen dienen voor werknemers die
meer van het laadproces af moet weten. Er is in een aantal hoofdstukken
beschreven hoe de installatie is opgebouwd en hoe de installatie werkt.
Hoofdstuk één is een korte inleiding over de geschiedenis en het ontstaan van
ENCI IJmuiden en Rotterdam, waarom ENCI Rotterdam in het botlek gebied
gevestigd is en hoe de naam ENCI ontstaan is. Daarnaast wordt er aandacht
besteed aan wat voor product cement is en waar cement voor gebruikt wordt.
Hoe de autoverlading in zijn werk gaat is in hoofdstuk twee beschreven. Hier
wordt niet op technische details ingegaan maar wordt op chronologische wijze
verteld hoe een laadcyclus verloopt. Ook wordt er aandacht geschonken
aan de verschillen tussen de conventionele manier van verladen en de huidige manier
I n hoofdstuk drie wordt er meer aandacht besteed aan de techniek. baar komen
vragen aan de orde als: wat er nodig is om deze installatie te kunnen laten
werken en hoe deze is opgebouwd. Zo zal er gesproken worden over o.a. het
weegsysteem, het netwerk en de software. Tijdens het project is er een enquête
gehouden voor chauffeurs, bedienend en elektrotechnisch personeel om aan de
hand daarvan een aantal rest/pijnpunten te kunnen verhelderen en/of op te
kunnen lossen. Deze enquête en de resultaten zijn terug te vinden in hoofdstuk 4.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Algemene Operationele Technologie |
Afdeling | Engineering en Design |
Partner | ENCI |
Jaar | 2006 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |