Multifaceted Design for Persuasion: a Case Study about the Design of a Mobile Safety Watch
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Multifaceted Design for Persuasion: a Case Study about the Design of a Mobile Safety Watch
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In order to design effective Persuasive Technology (PT) interventions, it is essential that designers understand the multitude of factors that lead to behavioral change, rather than guessing at a solution or imitating successful techniques without understanding why. The few available PT design frameworks solely distinguish behavioral determinants on an individual (micro) level (e.g., motivation), whereas successfully persuading a user is a multifaceted and complex task depending also on factors on a meso (e.g., available resources) and macro (e.g., social support and praise) level. We developed an analysis grid that enables PT designers to acknowledge the multifaceted character of determinants leading to behavioral change and select appropriate PT channels and strategies, preventing the failure of PT design. This analysis grid was validated in a case study in which we designed a PT intervention aimed at reporting minor crime incidents among citizens.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Kenniscentrum Technologie en Innovatie | |
Lectoraat | Co-Design |
Jaar | 2011 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Engels |