Ethisch actorschap. Ethiekwerk 1
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Ethisch actorschap. Ethiekwerk 1
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Full text link naar gratis e-book.
Hoe ga ik als sociaal werker om met moreel beladen praktijksituaties? Kan ik trouw blijven aan mijn waarden in het werk? Waar sta ik eigenlijk voor? Sociaal werk is een beroep met een ethische kern en een moreel beladen praktijk. Dit boek geeft geen pasklaar antwoord op de vragen die daarbij rijzen, maar daagt sociale professionals uit zich verder te ontwikkelen tot ethisch actor in alle facetten. De basis hiervoor vormt het ijsbergmodel, dat geïllustreerd wordt met praktijkvoorbeelden.
Dit boek is een resultaat van het onderzoeksproject Dilemma’s doordacht. Dit praktijkonderzoek is uitgevoerd binnen de onderzoekslijn Ethiekwerk van het lectoraat Innovatieve Maatschappelijke Dienstverlening van Hogeschool Utrecht. In het onderzoek participeerden sociale professionals van zes regionale welzijnsinstellingen. Het onderzoek werd mede gefinancierd door SIA-RAAK.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Sociale Innovatie |
Lectoraat | Innovatieve Maatschappelijke Dienstverlening |
Gepubliceerd in | Ethisch Actorschap Hogeschool Utrecht |
Jaar | 2014 |
Type | Boek |
Taal | Nederlands |