De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Continuiteit door communicatie?

Adviesrapport voor Goldstein Communications

Rechten:

Continuiteit door communicatie?

Adviesrapport voor Goldstein Communications

Rechten:

Samenvatting

Het gaat op het moment goed met Goldstein Communications. Zelfs zonder te adverteren bieden bedrijven zich continue aan om gebruik te maken van de diensten die zij aanbieden. De afgelopen jaren heeft men een goede reputatie op gebouwd waarop men nog steeds teert. Toch hebben allerlei factoren, als de economische crisis van de jaren 2007-2009, er toe geleid dat de manier van werken drastisch is veranderd. Goldstein Communications is steeds meer afhankelijk geworden van ad hoc opdrachten en kortlopende projecten waardoor de continuïteit
van het bedrijf niet meer zomaar verzekerd is. Om de continuïteit van het bedrijf te verhogen is er onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de communicatie en de wensen en behoeften van de klant/prospects. Interviews met (ex-)klanten en voormalige hot prospects geven inzicht in de communicatiebehoeften, en de beoordeling van de huidige communicatie. Ook is er een expert interview afgenomen bij een van de werknemers van Goldstein Communications en is met behulp van
deskresearch en observatie de huidige stand van zaken in kaart gebracht. Door middel van twee expert interviews, interviews onder voormalig hot prospects en (ex-)klanten, observatie en deskresearch is informatie verzameld om antwoord te geven op de als volgt geformuleerde hoofd- en deelvragen: 'Hoe kan de continuïteit van Goldstein Communications verhoogd worden door middel van
communicatie?' 'Wat zijn de belangrijkste kansen en bedreigingen waar Goldstein Communications mee te maken heeft?' 'Wat is de huidige communicatiestrategie van Goldstein Communications?' 'Wat vinden (ex-)klanten van de communicatie van Goldstein Communications?' 'Wat vinden voormalige hot prospects van de communicatie van Goldstein Communications?' 'Wat is de identiteit van Goldstein Communications?' 'Wat is de gewenste identiteit van Goldstein Communications?' 'Wat is het imago van Goldstein Communications?' Na de verwerking van gehouden interviews bleek dat de volgende zes verbeterpunten voor Goldstein Communications steeds weer naar voren kwamen: (1) Wees enthousiaster in het werken met klanten. (2) Zorg voor een betere follow-up naar klanten. (3) Zorg voor een meer pro-actieve benadering naar klanten. (4) Laat de klant zich belangrijk voelen. (5) Initieer zelf meer contactmomenten. (6) Wees agressiever in het werk. Daarnaast lieten observatie en analyse zien dat er binnen Goldstein Communications geen strategie, structuur of richtlijnen zijn opgesteld waardoor het voor het personeel heel onduidelijk is wat er van hen wordt verwacht, en er geen eenduidige manier van communiceren is. Uit de resultaten van het totale onderzoek is geconcludeerd dat Goldstein Communications een goed product levert, maar dat er met betrekking tot de communicatie / dienstverlening nog wel het een en ander verbeterd kan worden. Uit literatuuronderzoek blijkt dat de verbeterpunten die bij de interviews naar voren kwamen ook belangrijke bouwstenen zijn voor een Customer Relationship Management-strategie. Door middel van een dergelijke CRM-strategie kan de klanttevredenheid worden vergroot waardoor uiteindelijk de continuïteit van het bedrijf ook verhoogd wordt. Klanten blijven dan namelijk langer trouw en nemen meer en langer diensten af. Het uiteindelijke antwoord op de centrale vraag 'Hoe kan de continuïteit van Goldstein Communications verhoogd
worden door middel van communicatie?' luidt dan ook: door CRM als bedrijfsstrategie in te voeren om de klanttevredenheid en zo dus de continuïteit van het bedrijf te verhogen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
PartnerGoldstein Communications, New York
Datum2010-06-07
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk