-Iedereen van het klasje naar de muur- -Tur hende di klas na muraya-
Creatief therapeutisch project ten bate van ZMLK scholenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
-Iedereen van het klasje naar de muur- -Tur hende di klas na muraya-
Creatief therapeutisch project ten bate van ZMLK scholenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
“Op welke wijze kan er op een creatief therapeutische manier gewerkt worden aan de hulpvraag van leerkrachten en leerlingen op deze ZMLK school, zonder dat er tijd en geld is voor creatieve therapie?”
Op elke ZMLK school met een stuk beschilderbare muur in of om de school kan een creatief therapeut met en voor de kinderen dit project -Iedereen van het klasje naar de muur- opzetten. Aan de hand van een werkboek kunnen leerkrachten met de kinderen de activiteiten behorend bij verschillende afbeeldingen uitvoeren. Onderwijl zal er op een speelse manier aan creatief therapeutische doelstellingen worden gewerkt, zelfs na het vertrek van de creatief therapeut. Deze keert geregeld terug voor evaluatie en aanpassingen. Het project is nog altijd in ontwikkeling.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Creatieve Therapie |
Afdeling | Instituut Social Work |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |