The market for Underground Tunnel Safety
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
The market for Underground Tunnel Safety
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
This research has been carried out on behalf of the safety consultancy company Vigiles, situated in Terneuzen, the Netherlands. Among other things, Vigiles is specialized in matters concerning underground safety and currently the company is occupied with a plan for realization of an international safety centre along with five partners, namely BAM, Westerschelde tunnel, G4S, H2K and ContainR Media.
The safety centre would consist of a diversity of facilities where mainly integral-scenario training would be possible. Furthermore, the centre would provide test and research possibilities. One of the facilities would certainly be an underground tunnel.
The market for underground tunnel safety comprises different organizations which offer specialized services. Due to the complexity of the services which would be offered at the safety centre it would be inconceivable to serve and focus on all parties involved. This research draws attention to those parties which would be most likely to be targeted for the market of underground tunnel safety.
Methods of analysis mainly include qualitative research and desk research in order to cover the main issue: Which target groups can be identified from the market of underground tunnel safety? Results indicate the potential customers, three ad-hoc countries - Switzerland, France and Italy - for the market of underground tunnel safety and finally a ranking of the most attractive target segments for this specific market.

Organisatie | HZ University of Applied Sciences |
Opleiding | International Business & Languages |
Afdeling | Scaldis Academy |
Partners | Vigiles, Terneuzen |
Datum | 2014-07-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |