Het effect van de interventie SSO op de reguleringsvaardigheden van de middenbouwleerlingen van de Paus Joanneschool
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het effect van de interventie SSO op de reguleringsvaardigheden van de middenbouwleerlingen van de Paus Joanneschool
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Op veel basisscholen in de Randstad verblijven de kinderen gedurende de middagpauze op de school, om onder andere rondzwerving en andere ongeregeldheden te voorkomen. De scholen zoeken naar een invulling van deze pauzetijd, zodat de leerkrachten tussen de middag kunnen pauzeren. Vanuit de scholen wordt geregeld gezocht naar een externe organisatie die de leerlingen kan begeleiden in dit tijdsbestek. Er wordt gesproken van tussenschoolse opvang (TSO) waar vaak tussenschoolse activiteiten (TSA) worden geïmplementeerd. Beware Brede School (BBS) is 1 van die organisaties, die tussenschoolse activiteiten aanbied aan basisscholen onder begeleiding van opgeleide vakdocenten. Op de Paus Joannesschool in Rotterdam worden door 5 leerkrachten vanuit BBS tussenschoolse activiteiten geïmplementeerd in de vorm van sport- en spelactiviteiten. Vanuit het schoolbeleid wordt nagestreefd om de sociale vaardigheden van de leerlingen te stimuleren, dit is een onderdeel dat ook als doel geldt bij de sport- en spelactiviteiten. Met dit onderzoek zal worden onderzocht of specifieke sport- en spelactiviteiten effect hebben op de sociale ontwikkeling van de kinderen. Met als doel om vervolgens een goed advies te kunnen geven omtrent de toekomst van de activiteiten.
Organisatie | HZ University of Applied Sciences |
Opleiding | Sport- & Bewegingseducatie |
Afdeling | Scaldis Academy |
Domein Economie | |
Partner | Beware Brede School |
Datum | 2015-08-31 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |