De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

The perception of reality within virtual reality

Rechten: Alle rechten voorbehouden

The perception of reality within virtual reality

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Gedurende deze scriptie is onderzocht op welke wijze het mogelijk is om met de Kinectcamera een omgeving in te scannen zodat deze in 3D kan worden doorlopen (in een virtuele tour). In de depth data die door de Kinect wordt gegenereerd zit een hoeveelheid ruis die gefilterd moet worden, hoe dit exact gedaan wordt staat in hoofdstuk 6 beschreven. Vervolgens zullen de data die door de Kinect zijn ingescand moeten worden samengevoegd tot één 3D-omgeving. Dit wordt binnen dit onderzoek gedaan met de library Accord voor C#. Deze library genereert een lijst met punten waarmee bepaald wordt hoe de afbeeldingen ten opzichte van elkaar moeten komen te staan. Vervolgens zal hierop de depth data worden gemapped zodat er een daadwerkelijke 3D-omgeving ontstaat. Verdere informatie hierover kan worden gevonden in hoofdstuk 7.

De gegenereerde 3D-omgeving kan vervolgens gebruikt worden in de virtuele tour.

Toon meer
OrganisatieHZ University of Applied Sciences
OpleidingInformatica
InstituutAcademie voor Technologie & Innovatie
PartnersAvanade, Nederland
Gepubliceerd in
Datum2012-08-31
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk