De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Mijn boodschap richting TCC

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Mijn boodschap richting TCC

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Op 28 januari 2008 ben ik gestart met mijn afstudeerstage bij TCC. TCC is een reclame-en communicatiebureau, gevestigd in Axel. TCC bestaat op dit moment elf jaar en de laatste paar jaar wordt TCC geconfronteerd met een enorme groei. Dit gegeven heeft er onder andere voor gezorgd dat TCC er belang aan hechtte de organisatie op een aantal belangrijke punten door te lichten. Dit met het doel de organisatie waar mogelijk te verbeteren, waardoor een volgend jubileum met vertrouwen tegemoet gezien kan worden.

In het tweede hoofdstuk wordt uiteengezet welke producten en diensten TCC aanbiedt, met welke mensen er gewerkt wordt en hoe de verschillende diensten en producten tot stand komen. Deze beschrijving geeft een goed beeld van de organisatie en van alles wat daarbij komt kijken. In de beschrijving van het bedrijfsproces komt verder aan de orde welke zaken beter of anders geregeld kunnen worden. In dit gedeelte komen onder andere de volgende verbeterpunten aan de orde:
- Gebruik maken van de overeenkomst van opdracht;
- Juist omgaan met de rechten en plichten van het auteursrecht;
- Werkwijze Sportplan TCC.

Duidelijk is geworden hoe het bedrijfsproces van TCC er precies uitziet en wat hierin de verbeterpunten zijn. De volgende stap is het toepassen van de acht kwaliteitsmanagementprincipes van de ISO op de bedrijfsvoering van TCC. Deze managementprincipes zijn speciaal ontwikkeld voor organisaties die al wat langer bestaan en zich graag op een aantal essentiële punten willen verbeteren. Een aantal van deze punten, die staan beschreven in de ISO normen, zijn toegepast op de bedrijfsvoering van TCC. De bedoeling hiervan is dat TCC haar bedrijfsvoering zo kan verbeteren dat klanten, leveranciers, maar ook medewerkers trouw blijven aan TCC.

In hoofdstuk vier van dit onderzoek zijn de mogelijke kansen en bedreigingen voor TCC te lezen. Om deze kansen en bedreigingen in beeld te brengen zijn de volgende stappen, die ook te vinden zijn in het verslag, gezet:
- Een beschrijving van de (economische) ontwikkelingen in Nederland;
- Een beschrijving van de (economische) ontwikkelingen in de provincie Zeeland;
- Een beschrijving van de (economische) ontwikkelingen in de gemeente Terneuzen;
- Een beschrijving van de trends en ontwikkelingen in de reclame- en communicatiebranche;
- Een analyse van de concurrenten van TCC;
- Een beschrijving van de sterke en zwakke punten van TCC;
- Een beschrijving van de mogelijke kansen en bedreigingen voor TCC.

In hoofdstuk zes is de literatuurlijst te vinden met daarin de literatuur die tijdens dit onderzoek is gebruikt. Tot slot is in hoofdstuk vijf de algemene conclusie te lezen van dit onderzoek.

Toon meer
OrganisatieHZ University of Applied Sciences
OpleidingBedrijfskunde - MER
InstituutAcademie voor Economie & Management
PartnersThe Creative Club
Gepubliceerd in
Datum2008-06-26
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk