De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Met het oog op de digitale communicatie van Sunny Curaçao

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Met het oog op de digitale communicatie van Sunny Curaçao

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Een onderzoek over de externe digitale communicatie van het bedrijf Sunny Curaçao op Curaçao.

De hoofdvraag luidt: Op welke wijze kan de externe digitale communicatie van het bedrijf Sunny Curaçao geoptimaliseerd worden en zorgen voor meer bekendheid bij potentiële gasten in Nederland?

In dit onderzoek staat het optimaliseren van de website en e-mailmarketing centraal. Na een situatieschets over het bedrijf en verschillende omgevingsfactoren wordt in de theoretische onderbouwing dieper ingegaan op achtereenvolgens de onderwerpen: communicatie, internet, websites, zoekmachines, e-mailmarketing en als laatste worden de onderwerpen consumentengedrag en relatiemarketing licht aangetikt. In deze theoretische onderbouwing wordt extra aandacht besteed aan het optimaliseren van de website bij Google. Hoe werken zoekmachines? Wat is het belang van goed vindbaar zijn via zoekmachines? En hoe werkt zoekmachinemarketing, zijn vragen die hier belangrijk zijn.

Om de hoofdvraag te beantwoorden is gebruik gemaakt van een kwalitatief gestructureerd interview. Wat is dit wordt uitgelegd in hoofdstuk 4: methode van onderzoek.
Vervolgens eindigt de scriptie met resultaten, conclusies en aanbevelingen voor het bedrijf Sunny Curaçao.

Toon meer
OrganisatieHZ University of Applied Sciences
OpleidingCommunicatie
InstituutAcademie voor Economie & Management
PartnersSunny Curaçao, Curaçao
Gepubliceerd in
Datum2009-06-23
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk