Jakub bouwt een huis!
Een onderzoek naar het leren van een tweede taal door jonge kinderen in de kleutergroep.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Jakub bouwt een huis!
Een onderzoek naar het leren van een tweede taal door jonge kinderen in de kleutergroep.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het instromen van anderstalige kinderen in een kleuterklas kan voor leerkrachten met weinig ervaring op het gebied van NT2 best lastig zijn. In deze scriptie heb ik uitgezocht welke aspecten belangrijk zijn in het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in de kleuterklas.
Organisatie | HZ University of Applied Sciences |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie voor Educatie & Pedagogiek |
Domein Health, Education & Wellbeing | |
Partner | O.B.S. de Zuidvliet, Kortgene |
Datum | 2011-06-27 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |