De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hugo zoekt plek op Nederlandse markt

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Hugo zoekt plek op Nederlandse markt

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Scavi & Ray Hugo
Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Pleasure & Liqueurs, een drankimporteur uit Barendrecht. Eén van de dranken die zij importeren is Scavi & Ray. Een productvariant van dit merk is Scavi & Ray Hugo. Dit product staat nog geheel aan het begin van de positionering in Nederland. Er bestaat een Duitse positionering, maar de vraag is of deze één-op-één te vertalen is naar de Nederlandse situatie. Het doel van dit onderzoek is om de basis van het fundament voor lifestylepositionering te formuleren. Dit wordt gedaan op basis van aanbevelingen op strategisch niveau, die Pleasure & Liqueurs kan gebruiken bij de vertaling van de positionering van Scavi & Ray Hugo van Duitsland naar Nederland.
Analyse
Om het onderzoek doelgericht aan te pakken zijn er in totaal vijf deelvragen opgesteld om een zo helder en concreet mogelijk antwoord te kunnen geven op de centrale vraag: " Welke lifestylepositionering van Scavi & Ray Hugo is optimaal voor zowel de Nederlandse markt als de consument?
Resultaten & Conclusies
Het onderzoek bestond uit twee gedeelten; interviews en enquêtes. De resultaten die voortkwamen uit de interviews gaven onder andere inzicht in de concurrerende merken op basis van categorieën. Hier komen opvallende concurrenten naar voren zoals Jillz en Martini Royal Rosato. Scavi & Ray is volgens de respondenten een product waarbij de luxe beleving en het versterken van plezier van de consument centraal staat. Uit zowel de interviews en de enquêtes kwam naar voren dat zij waarden als fris, trendy, kwaliteit, luxe, vrouwelijk en jong het beste vinden passen bij Scavi & Ray Hugo. De pay-off vanuit Duitsland roept voor een groot gedeelte van de doelgroep geen of weinig associaties op.
Aanbevelingen
De aanbevelingen hebben betrekking op het onderscheidend vermogen van Scavi & Ray Hugo, focus op merkwaarden fashion & design en
koppeling van deze merken aan de lifestylepositionering, gebruik van visuele social media en brand design

Toon meer
OrganisatieHZ University of Applied Sciences
OpleidingCommunicatie
InstituutAcademie voor Economie & Management
PartnersPleasure & Liqueurs, Barendrecht
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk