De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het model van Stolk, De gevisualiseerde keuze voor PR en/of reclame

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Het model van Stolk, De gevisualiseerde keuze voor PR en/of reclame

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het onderzoek begint met een uiteenzetting van marketinggerelateerde begrippen als basis voor een theoretisch kader. Vervolgens wordt onderzocht of er reeds modellen bestaan, waarmee organisaties kunnen bepalen of er PR en/of reclame ingezet zou moeten worden voor een promotiecampagne. Als blijkt dat er nog geen aanverwante keuzemodellen bestaan, is de tijd aangebroken zelf een model te ontwerpen: 'Het model van Stolk'. Dit keuzemodel is het antwoord op de volgende onderzoeksvraag:

"Hoe kan het voor organisaties mogelijk gemaakt worden om een verantwoorde keuze te maken of er Public Relations en/of reclame ingezet moet worden voor een promotiecampagne?"

Door middel van 'Het model van Stolk' wordt het voor organisaties dus voor het eerst mogelijk gemaakt om een verantwoorde en gegronde beslissing te maken in het keuzeproces met betrekking tot het wel of niet inzetten van PR en/of reclame.

Toon meer
OrganisatieHZ University of Applied Sciences
OpleidingCommunicatie
InstituutAcademie voor Economie & Management
PartnersPride PR, Leiden
Gepubliceerd in
Datum2006-06-26
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk