De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Marketing door middel van recensie monsters

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Marketing door middel van recensie monsters

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Deze scriptie staat in het teken van een onderzoek naar de marketing activiteiten van Nexus Technology. Nexus Technology is een after-market fabrikant van computer componenten om de computer stiller en efficiënter te laten draaien. Nexus Technology maakt gebruik van het productassortiment om het bedrijf te promoten. Namelijk door verschillende productmonsters te versturen naar diverse internationale websites die zich gespecialiseerd hebben in het recenseren en testen van computer producten

Het is dus relatief goedkoop, het rendement is hoog. Maar er zit ook een risico aan vast. Namelijk de eventuele schade aan het imago door de verkeerde websites te ondersteunen en aandacht te besteden aan websites die de prestaties niet waarmaken om monsters te ontvangen. Juist daarom heeft Nexus Technology opdracht gegeven om het huidige bestand van websites te onderzoeken om uiteindelijk tot een conclusie en aanbeveling te komen op de volgende probleemstelling:

"Aan welke criteria moeten websites voldoen om in aanmerking te komen voor recensiemonsters. "

Om antwoord te kunnen geven op de probleemstelling is gekozen voor een onderzoek naar de prestaties van de websites. De gegevens die zijn vrijgekomen gedurende het onderzoek zijn zonder enkele criteria moeilijk te interpreteren omdat er geen minimum en maximum is vastgesteld voor deze vorm van marketing voeren. Daarom is er gekozen voor een schaalwaardering met vooropgestelde criteria. Aan de hand van de stappen die te volgen zijn in een makkelijk te gebruiken checklist is het mogelijk voor Nexus Technology om de websites te rangschikken en te evalueren.

Uit het onderzoek en de verwerking van de gegevens is naar voren gekomen dat Nexus Technology wordt aanbevolen om:

1. Gebruik te maken van de checklist en de piramide om de websites te rangschikken naar prestatie en prioriteit.
2. Een database of een Excel bestand up to date te houden met deze gegevens en eventuele opmerkingen in het bestand te plaatsen als referentie voor later.
3. Aan de hand van de rangschikking de website te beoordelen of een website in aanmerking komt voor een recensiemonster
4. Als een bestaand of nieuw product gepromoot moet worden dan kan aan de hand van de ranglijst direct worden gezien bij welke websites in een korte periode de meeste publiciteit gegenereerd kan worden.

Toon meer
OrganisatieHZ University of Applied Sciences
OpleidingCommerciële Economie
InstituutAcademie voor Economie & Management
PartnersNexus Technology B.V., Nieuwerkerk a/d Ijssel
Gepubliceerd in
Datum2010-06-24
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk