Caught
Critical versus everyday perspectives on televisionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Caught
Critical versus everyday perspectives on televisionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
The ‘televisual’ names a media culture generally in which television’s multiple
dimensions have shaped and continue to alter the coordinates through which
we understand, theorize, intervene, and challenge contemporary media culture.
Televisual culture is a culture which both encompasses and crosses all aspects of
television from its experiential dimensions to its aesthetic strategies, from its technological
developments to its crossmedial consequences. Concepts like liveness,
media event, audiences, broadcasting need recasting as problematics around
which the televisual will get interrogated within a dynamic media landscape.
Rather than accept the narrative of television’s obsolescence, the series aims at
seriously analyzing both the contemporary specificity of the televisual and the
challenges thrown up by new developments in technology and theory in an age
where digitalization and convergence are redrawing the boundaries of media
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Communicatie, Media en Muziek |
Domein Creative Business | |
Lectoraat | Media Cultuur & Burgerschap |
Gepubliceerd in | After the break. Television theory today Amsterdam University Press, Amsterdam, Pagina's: 35-50 |
Jaar | 2013 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 978 90 8964 522 7 |
Taal | Engels |