De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verkennend onderzoek naar de effectiviteit van coaching als begeleidingsmethode

Open access

Rechten:

Verkennend onderzoek naar de effectiviteit van coaching als begeleidingsmethode

Open access

Rechten:

Samenvatting

De huidige arbeidsmarkt vraagt om flexibele, leergierige, reflectieve en proactieve professionals die passie en ambitie hebben. Technologische ontwikkelingen zorgen er voor dat eenieder zichzelf, op een door hen gekozen moment en plaats kennis en vaardigheden eigen kan maken. Om relevant te blijven, dient het hoger onderwijs op deze ontwikkelingen in te spelen. Hierin is een belangrijke rol voor de docent weggelegd. Instructie geven lijkt ondergeschikt te worden aan het begeleiden van de student in zijn leerproces op het gebied van studievaardigheden, maar ook op persoonlijk en professioneel vlak. Coaching lijkt hiervoor een geschikte begeleidingsmethode. Maar is dat ook zo?

OrganisatieHogeschool Inholland
AfdelingDomein Onderwijs en Innovatie
LectoraatStudiesucces
Datum2018-07-02
TypeConferentiebijdrage
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk