De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leraren in opleiding leren feedback geven op vaktaal

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Leraren in opleiding leren feedback geven op vaktaal

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In de lerarenopleiding Nederlands (HvA) en Mens en Wereld / Science (Inholland) leren studenten begrijpen waarom het effectief is om context aan te brengen, interactie over de vakconcepten te generen en taalsteun aan te bieden. Met kennis van het Handboek Taalgericht Vakonderwijs (Hajer e.a. 2009) ontwerpen zij in het voorlaatste jaar van hun opleiding een lessenserie of vakoverstijgend project voor de onderbouw VO.

OrganisatieHogeschool Inholland
InstituutDomein Onderwijs, Leren en Levensbeschouwing
LectoraatTaaldidactiek en Onderwijs
Gepubliceerd inVerzamelde werken van Leerling-docent-interactie bij schrijven in de vakken: een ontmoeting tussen wetenschap en praktijk Universiteit Utrecht, Pagina's: 20-20
Jaar2014
TypeBoekdeel
ISBN978-90-821778-0-0
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk