Onderwijs binnen ‘living lab’ Stipp: leren in een levensechte setting
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderwijs binnen ‘living lab’ Stipp: leren in een levensechte setting
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit rapport beschrijven en bespreken we op basis van een verkennend onderzoek de meerwaarde voor studenten van het onderwijs binnen de praktijksetting Stipp in de wijk Poelenburg, Zaanstad. Het onderwijs blijkt binnen Stipp studenten de mogelijkheid te bieden om (a) hun interesses en krachten binnen het sociaal werk te ontdekken, (b) hun kennis over de doelgroepen van het sociaal werk te vergroten en (c) de complexiteit van het werkveld van sociaal werkers te ervaren. Een aandachtspunt binnen Stipp is de samenwerking tussen de sociaal professionals en de studenten. Om dit zo goed mogelijk te organiseren zoekt Inholland naar pragmatische oplossingen, die soms leerervaringen van studenten in de weg kunnen staan. Bij het vormgeven en organiseren van living labs en andere vormen van onderwijs in praktijksettings blijft het dus altijd zoeken naar een goede balans tussen het samenwerken aan maatschappelijke opgaven en het faciliteren van het leerproces bij studenten.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Gezondheid, Sport en Welzijn |
Lectoraat | Empowerment & Professionalisering Sociaal Domein |
Datum | 2021-06-01 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |