De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leesmotivatie

het bevorderen van de leesmotivatie tijdens het vrij lezen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Leesmotivatie

het bevorderen van de leesmotivatie tijdens het vrij lezen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de vraag hoe blijvende betrokkenheid tijdens het vrij lezen gecreëerd kan worden in groep 4.
Door het lezen op school aantrekkelijker en gevarieerder te maken wordt verwacht dat de leerlingen meer betrokken zullen raken bij het vrij lezen en daardoor meer plezier zullen krijgen in het lezen op school.
Na uitvoering van het ontwerp blijkt dat leerlingen meer betrokken zijn bij het lezen als er een plek ingericht wordt in de klas speciaal voor het lezen, als de leerlingen een zelfgekozen houding mogen aannemen tijdens het lezen, als de leerlingen de kans krijgen iets voor te lezen of vertellen over hun boek en als de leerlingen voorgelezen worden uit verschillende soorten boeken en de leerkracht hier ook over verteld.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2015-09-30
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk