Actief begrijpend luisteren
onderzoeksrapportage groep 3Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Actief begrijpend luisteren
onderzoeksrapportage groep 3Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop een leerkracht het actief begrijpend luisteren tijdens de instructie in groep 3 kan stimuleren. Tijdens het onderzoek is de ontwikkeling gevolgd door middel van observaties, vragenlijsten en leerling gesprekken. Na zes weken is gebleken dat de genoemde interventies effect hebben op de leerlingen. Leerlingen zijn meer betrokken tijdens instructies en gaan daardoor zelfstandiger aan de slag tijdens de verwerking van een les.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2016-09-28 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |