De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht tijdens een nagesprek bij rekenen de leerlingen uit groep 3/4 het beste kan begeleiden zodat het leerrendement toeneemt. Het ontwerp bestaat uit reflectiekaartjes voor de leerlingen en het gebruik van een rekenmuur. De onderzoeksmethode bevat observaties van de leerkrachten en een methodestudie bij de rekenmethode. Na uitvoering van het ontwerp wordt het nagesprek vaker toegepast, de horizontale interactie vaker toegepast, de lesstof beeldend gemaakt en meer gebruik gemaakt van open vragen.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2018-05
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk