Nagesprekken bij rekenen in groep 3/4
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Nagesprekken bij rekenen in groep 3/4
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht tijdens een nagesprek bij rekenen de leerlingen uit groep 3/4 het beste kan begeleiden zodat het leerrendement toeneemt. Het ontwerp bestaat uit reflectiekaartjes voor de leerlingen en het gebruik van een rekenmuur. De onderzoeksmethode bevat observaties van de leerkrachten en een methodestudie bij de rekenmethode. Na uitvoering van het ontwerp wordt het nagesprek vaker toegepast, de horizontale interactie vaker toegepast, de lesstof beeldend gemaakt en meer gebruik gemaakt van open vragen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2018-05 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |