De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een robot in het basisonderwijs

Het inzetten van een NAO robot om rekenzwakke leerlingen plezier binnen het rekenonderwijs te laten ervaren

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Een robot in het basisonderwijs

Het inzetten van een NAO robot om rekenzwakke leerlingen plezier binnen het rekenonderwijs te laten ervaren

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop technologie de rekenmotivatie van
kinderen in groep 3 kan versterken. Het ontwerp bestaat uit lessen binnen het
rekenen op het gebied van getalbegrip aan hand van een NAO-robot, dit is om plezier te stimuleren. De onderzoeksmethode bevat gestructureerde observatie en gestructureerde vragenlijsten. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat door de NAO-robot, door middel van quizzes, met de kinderen over getalbegrip te laten hebben, kinderen meer plezier gaan beleven in het rekenonderwijs.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2019-05-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk