De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

An instruction video a day keeps the teacher away

Een ontwerpgericht onderzoek naar de invloed van instructievideo's op het zelfstandig (door)werken bij rekenen in groep 4

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

An instruction video a day keeps the teacher away

Een ontwerpgericht onderzoek naar de invloed van instructievideo's op het zelfstandig (door)werken bij rekenen in groep 4

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop instructievideo’s binnen het vakgebied rekenen kunnen bijdragen aan de zelfstandigheid van de leerlingen in groep 4. Het ontwerp bestaat uit instructievideo’s en een stappenplan probleem oplossen. De onderzoeksmethode bevat observatie van de taakgerichtheid, evaluatie van de invloed van het ontwerp en vaardigheden van de leerlingen. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat het ontwerp voor merendeel van de leerlingen effectief is, op enkele zwakkere rekenaars na, de taakgerichtheid en het zelfstandig (door)werken is voldoende.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2018-05-15
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk