De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een betekenisvolle rekenhoek in de kleuterklas

een onderzoek naar de invloed van een betekenisvolle rekenhoek in de kleuterklas die de kleuters zelf kiezen tijdens het vrije kiezen op de rekenontwikkeling van de kleuters

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Een betekenisvolle rekenhoek in de kleuterklas

een onderzoek naar de invloed van een betekenisvolle rekenhoek in de kleuterklas die de kleuters zelf kiezen tijdens het vrije kiezen op de rekenontwikkeling van de kleuters

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De samenstelling van de materialen in de rekenhoek en de inbreng van de leerkracht bepaalt de ontwikkeling die leerlingen uit groep 2 doormaken op het gebied van rekenen. Voor leerlingen uit groep 1 geldt dit minder. De ontwikkeling die leerlingen doormaken in de rekenhoek is afhankelijk van voldoende en geschikte materialen. De leerlingen kunnen zichzelf ontwikkelen in een betekenisvolle rekenhoek als zij de mogelijkheid krijgen om verschillende activiteiten uit te voeren passend bij hun eigen leerbehoefte en niveau. De leerkracht speelt een belangrijke rol bij het begeleiden en het aanbieden van de rekenhoek. Hij/zij maakt het verschil bij het ontwikkelen van rekenvaardigheden. Hij/zij zorgt voor het inbrengen van nieuwe impulsen en observeert de leerlingen.

OrganisatieKatholieke Pabo Zwolle
OpleidingPabo
PartnersDe Wingerd, Biddinghuizen
Datum2013-04-17
TypeBachelorscriptie
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk